اسکای فایل

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

اسکای فایل

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

بخش اول: کلیات و بررسی های تاریخی موضوع

فصل اول: کلیات

فصل دوم: سیر تاریخی جهانگردی در ایران

فصل سوم: سیر تاریخی جهانگردی و بازاریابی جهانگردی در جهان

مقدمه:

وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت موجب گردید تا در طول چهار دهه اخیر تحولات سیاسی اثر بسیار نامطلوبی برروی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی کشور برجای بگذارد اگر تحولات کشورهای جهان سوم را که وابستگی ارزی به صادرات یک محصول داشته اند را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم نمود که این کشورها هر زمان که اراده کردند تا خط مشی سیاسی مستقلی را دنبال نمایند از طریق کشورهای بزرگ غربی با استفاده از حربه تحریم، دچار مشکلات اقتصادی و سیاسی شدیدی گردیدند بطوریکه در درازمدت قادر به ادامه خط مشی مستقل خود نگردیدند یا از آن منحرف شدند. در طول دهه های 50 و 60 و همچنین سه سال اول دهه 70 هجری شمسی نوسانات شدید قیمت نفت موجب گردید تا برنامه های تدوین شده توسط دست اندرکاران مورد تجدیدنظرهای اساسی قرار گرفته و حتی در سال 1372 که ایران نیز متأسفانه دچار بحران بدهیها گردید و قادر به بازپرداخت دیون خود نشد، علت آن تا حدود زیادی کاهش شدید قیمت نفت و درنتیجه کاهش درآمدهای ارزی حاصل از آن عنوان شده است. به دلایل ذکر شده فوق، امروزه بسیاری از ممالک دنیا سعی می نمایند تا درآمدهای ارزی خود را متنوع تا در صورتیکه یکی از منابع ارزی آنها به دلایلی دچار رکود و یا نوسان گردد، درآمدهای سایر بخش ها از شدت اثر آن کاسته و درنتیجه اثرات منفی حاصله را خنثی نمایند. برای مثال کشورهایی مانند ترکیه، یونان، پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، چین، سنگاپور، تایلند، مالزی، اتریش و پرتغال توانسته اند با متنوع نمودن منابع ارزی خارجی با تأکید بر صنعت جهانگردی، درآمدهای ارزی قابل توجهی را به دست آورند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال 1992 آمریکا 861/53 فرانسه 25، اسپانیا 181/22، اتریش 832/14، هنگ کنگ 037/6، ترکیه 639/3، کره جنوبی 272/3، یونان 268/3، مصر 730/2، اندونزی 729/2، فیلیپین 674/1، هند 415/1، مراکش 360/1، تونس 074/1، عربستان سعودی یک میلیارد دلار و اردن 462 میلیون دلار از طریق توریسم درآمد ارزی داشته اند، درحالیکه ایران در همین سال 60 میلیون دلار از این راه عایدات داشته است. در سال 1992 سهم ایران در بازار آسیای جنوبی 95/2 درصد بوده درحالیکه سهم هند 46/69 درصد با مبلغ 415/1 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به اینکه ما از لحاظ آثار تاریخی که در سرتاسر ایران پراکنده و هر یک به دوره های گوناگون تاریخی تعلق دارد و بخوبی پیام تمدن و فرهنگ ما را به بازدیدکنندگان منتقل می کند و همچنین مناظر طبیعی، تنوع آب و هوایی، وجود دریاها و دریاچه ها و غیره بسیار غنی می باشد لذا با استفاده از شیوه های صحیح مدیریت بازاریابی می توان بین نیازهای جهانگردان و امکانات کشور توازن مطلوبی را ایجاد نمود.

با توجه به اینکه کشورهایی که در جذب جهانگردان خارجی موفق می باشند از تکنیک های بازاریابی بهره برداری می نماید و با استفاده از تحقیقات بازاریابی نیازهای بازارهای هدف خود را بررسی و سپس امکانات لازم را در جهتئ ارضاء این نیازها توسعه می دهند، انتظار می رود که در آینده تعدا جهانگردان وارد به این کشورها افزایش می یابد. دست اندرکاران صنعت جهانگردی کشور ما نیز بایستی با توجه به اهمیت جذب جهانگردان خارجی در توسعه اقتصادی در این زمینه فعالیت تا بتوانند موفق گردند.

1-1-عنوان پایان نامه (طرح مشکل – تعریف مسئله)

با توجه به اینکه عدم استفاده از شیوه مطلوب مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی ما را از جذب جهانگردان بیشتر محروم نموده است و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از نظر بالا بودن در آمد سرانه و همچنین تجانس دینی و فرهنگی مشترکات زیادی با ما دارند لذا عنوان پایان نامه به شرح زیر عرضه شده است:

«تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از کشورهای جنوب خلیج فارس به ایران»

2-1-هدف پژوهش

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد. به نظر می رسد که با شناسایی این عوامل برنامه ریزی و اجرا دقیق مدیریت بازاریابی بتوان تا حدود زیادی درآمد ارزی توریسم را افزایش، درآمدهای خارجی را متنوع و کشور را از آسیب پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت حفظ نمود.

فهرست موضوعات:

عنوان

صفحه

فصل اول: کلیات

1-1-عنوان پایان نامه (طرح شکل – تعریف مسئله)

2-1-هدف پژوهش

3-1-فرضیه ها

4-1-اهمیت پژوهش

1-4-1-تهیه ارز خارجی

2-4-1-اشتغال زایی

3-4-1-توسعه اقتصادی

4-4-1-نیاز تحقیقاتی

5-1-قلمرو پژوهش

1-5-1-چهارچوب موضوعی

2-5-1-چارچوب زمانی

3-5-1-چارچوب مکانی

6-1-روش تحقیق

7-1-محدودیتهای تحقیق

8-1-روش های آماری

9-1-تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق

تجزیه و تحلیل آماری داده ها و اطلاعات


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد