دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 499 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
عنوان: دانلود پاورپوینت روند توسعه مدل برنامهریزی استراتژیک
دسته: مدیریت (مدیرت بازاریابی- مدیریت استراتژیک- مدیرت اجرایی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید 23 اسلاید
این فایل در زمینه " روند توسعه مدل برنامهریزی استراتژیک "می باشد که می تواند به عنوان سمینار (ارئه در کلاس) مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
شرایط خاص صنایع و شرکتهای داخلی
مدلهای نسل اول برنامهریزی استراتژیک
شناسایی فاکتورهای بحرانی موفقیت مدل تدوین استراتژی برای شرکتهای ایرانی
سنجش مدلهای نسل اول در قبال عوامل کلیدی موفقیت
سنجش مدلهای نسل اول در قبال عوامل کلیدی موفقیت
مدل مطلوب برنامهریزی استراتژیک شرکتهای ایرانی
مدل CMS
مدل مطلوب برنامهریزی استراتژیک
نقشه راهنمای مدل CMS
مراحل مدل CMS در برنامهریزی استراتژیک
مراحل مدل CMS در برنامهریزی استراتژیک
سوابق اجرای مدل CMS در شرکتهای ایرانی
تغییر شرایط
مدلهای نسل دوم برنامهریزی استراتژیک
شناسایی فاکتورهای بحرانی موفقیت مدل تدوین
استراتژی برای شرکتهای ایرانی
سنجش مدلهای نسل دوم در قبال فاکتورهای بحرانی موفقیت
شرایط و محیط سازمانهای داخل کشور در آن زمان
مدل جدید HCMS ابزاری قدرتمند برای برنامهریزی استراتژیک
نقشه راهنما (Road Map) مدل HCMS ابزاری قدرتمند برای مدیریت استراتژیک
سوابق اجرای مدل HCMS در شرکتهای ایرانی
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 649 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
عنوان: دانلود پاورپوینت طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب
دسته: مدیریت (مدیرت بازاریابی-مدیریت رفتار سازمانی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید 32 اسلاید
این فایل در زمینه "طوفان فکری، ساختاردهی و ارزیابی ایده ها، انتخاب "می باشد که می تواند به عنوان سمینار (ارئه در کلاس) مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
یک ایده یا ایده های متعدد؟
ایده اصلی
چگونه انجام می شود؟
شیوه انجام
زمان جلسه:
مراحل طوفان فکری
خلاقیت (creativity)- قواعد و تکنیکها
محدود کردن تعداد ایده ها
دسته بندی (categorizing) و ترکیب (combining)
رأی گیری (Voting)
رای گیری چندگزینه ای
رای گیری چندگزینه ای
درجه بندی
ارتباط ایده ها با اهداف
ساختاردهی به ایده ها
ساختاردهی بالا-به-پائین
ساختاردهی پائین-به-بالا
از ویژگی گزینه ها تا اهداف
ارزیابی و انتخاب- AHP
جمع بندی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
حال با توجه به این مطالب به نظر میرسد به منظور در گیر کردن و ادامه شرکت دانش آموزان در فرایند یادگیری و فراگیری هر چه بیشتر مطالب توسط آنها ، فهم ترجیحات، سبک یادگیری و سبک شناختی هر یک از آنها بسیار مؤثر است.بنابر این سازگار کردن روشهای آموزشی دانش آموزان با سبک های یادگیری آنها بسیار سودمند است. این امر مستلزم این است که در ابتدا سبک ها ی یادگیری آنها را شناسایی کنیم. هدف اصلی این پژوهش نیز شناسایی نقش رویکردهای یادگیری در میزان اثربخشی روش یادگیری مشارکتی در درس ریاضی است.
فهرست مطالب
فصل اولکلیات.. 1
مقدمه.. 2
بیان مساله.. 3
فرضیه های پژوهش.. 4
سوالات تحقیق.. 4
مراحل اجرای طرح.. 5
فصل دومادبیات تحقیق.. 6
نظریه اندیشمندان.. 7
تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع.. 12
منابع 16
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3578 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
امروزه تکنولوژی الکترونیک در تمام قسمت های زندگی بشر نقش دارد بطوری که اگر آن را از زندگی حذف کنیم دچار مشکلات فراوانی می شویم . مدار زیر قسمت کنترل و فرمان یک درب هوشمند است.این مدار از دو سنسور گیرنده و فرستنده مادون قرمز ،یک آی سی ومدارات تولید پالس تشکیل شده است.نحوه کار مدار به این شکل است که یک مدار آستابل که از یک آی سی تایمر 555 ساخته شده است پالس هایی را با فرکانس قابل تنظیم به مدار فرستنده مادون قرمز می فرستد . و فرستنده نیز امواج مادون قرمز را تا فاصله ای خاص می فرستد که به محض
بر خورد با مانع امواج مادون قرمز برگشت می کند وگیرنده آن را دریافت می کند.لازم به ذکر است که فرکانس این امواج ارسالی بوسیله فرستنده باید با فرکانس گیرنده همسان باشد تا از فیلتر داخلی گیرنده عبور کند.در غیر اینصورت بوسیله ی گیرنده قابل در یافت نیست .
گیرنده که فعال به صفر است ،با صفر کردن پایه ی آی سی ،آن را متوجه یک جسم می کند و
آی سی نیز دستور یک شدن پایه ی متصل به رله را می دهد و رله نیز موتور را به کار انداخته ودرب باز می شود .بعد از مدتی حدود 10 ثانیه درب دوباره شروع به بسته شدن می کند.البته در تمامی این مدت مدا ر فرستنده و گیرنده در حال ارسال و دریافت امواج مادون قرمز هستند .و اگر در همین زمان هم جسم دیگری دیده شود درب برای 10 ثانیه ی دیگر باز می ماند.
برای پوشش دادن کل عرض مسیر مورد نظر با امواج مادون قرمز اول لازم است که از گیرنده های ترانزیستوری استفاده شود و دوم هم اینکه باید از یک عدسی مقعر برای پراکنده کردن امواج استفاده کرد.
فهرست مطالب
چکیده ........................................................................................................1
تاریخچه ومقدمه..........................................................................................2
انواع میکروپروسسورها.............................................................................. 4
مقدمه..........................................................................................................6
مختصری راجع به AVR ............................................................................9
خصوصیات Atmega16 ...........................................................................13
ترکیب پایه ها............................................................................................15
فیوز بیت ها................................................................................................16
پورت B ....................................................................................................19
پورت ……………….…………………………………………C 21
پورت …..………………………………………………….….. D23
شماتیک آی سی.........................................................................................26
مادون قرمز.................................................................................................27
شناسایی وتست فرستنده............................................................................28
فرستنده مادون قرمز....................................................................................30
اتصال فرستنده به میکرو..............................................................................30
گیرنده مادون قرمز......................................................................................31
ساختار پایه ای...........................................................................................32
بلوک دباگرام داخلی.....................................................................................33
چگونگی اتصال...........................................................................................33
آی سی 555...............................................................................................37
مدار آستابل با 555......................................................................................38
نحوه کار مدار...............................................................................................40
PCB مدار..................................................................................................42
قطعات لازم................................................................................................43
برنامه آی سی.............................................................................................44
موارد استفاده مدار......................................................................................45
ضمائم........................................................................................................46
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 204 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
خلاقیت اوج توانایی تفکر بشری است که توانسته است انسان را به مرحله پیشرفت و ترقی برساند و او را در حل تمام مسائل و مشکلات زندگی یاری دهد. نمونه های خلاقیت را می توان در نقاشی روی دیوار در زمان غارنشینان، خلق یک اثر هنری، ماشینآلات صنعتی و آشپزی و خیاطی و … دید .
در حقیقت خلاقیت یک مفهوم انتزاعی و پیچیدهاست. اما ابهام در معنـــی و مفهوم کلمه به معنی پیچیدگی خود جریان خلاقیت نیست، زیرا خلاقیت را می توان به راحتی در زندگی روزانه حس کرد و آن را لمس کرد .
اخیراً محققان و روان شناسان به بعد اجتماعی و محیطی آن توجه کرده اند و معتقدند که خلاقیت را نمیتوان بدون توجه به ابعاد اجتماعی و محیطی آن بررسی کرد. به نظر استرانبرگ(۱۹۸۹) فرایند خلاقیت در ذهن شخص با متغیرهای اجتماعی رابطه دارد . واقعیت این است که به خلاقیت نمی توان با تمرکز بر یک بعــــد نگریست . ابعاد فردی یا محیطی نمی تواند بیانگر ماهیت خلاقیت باشند.بلکه خلاقیت ازسویی نیز تابع نظام اجتماعی خلاق است. به همین دلیل خلاقیت هرگز نتیجه عمل فرد به تنهایی نیست .
یکی از ابعاد محیطی اجتماعی خلاقیت،مدرسه میباشد.تورنس بیان می کند مسئله توسعه خلاقیت در نظام آموزشى رسمى بیشتر از این جهت حائز توجه است که بر اساس پژوهشها دریافتهایم که درابتداابتکار وخلاقیت دراغلب کودکان مشاهده میشود ولى منحنى تحول آن در حدود۱۰سالگى افت می کندو سیر نزولی می یابدو نتیجه آن فقدان علاقه به یادگیری وافزایش مشکلات رفتاری و انگیزشی است. به قول تورنس عدم بروز این توانایى عموماً به نامناسب بودن روشهای تدریس مربوط میشود .
در این میان معلمان نقش کلیدی را بر عهـــده دارند معلمان می توانند با استفاده از انواع روشهای خلاق امکان ظهور خلاقیت در کودکان و نوجوانان را فراهم سازند. امــــروزه تمام کودکان دبستانی باید با واقعیت ها و مفاهیم علمی آشنا شوند زیرا زندگی در عصر صنعتی بدون استفاده از یافتههای علمی تقریباً غیرممکن است .
مدرسه به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی می تواند بر فرایند تفکر و مهارتهای ذهنی و شیوههای یادگیری دانش آموزان تأثیر شگرف بگذارد تا به راحتی بتواند در جهت تفکر نو و انتقادی و کشف مجهـــولات پیش برود و راه حل مناسبی برای مشکلات ارائه دهد. بدین ترتیب مدرسه می تواند کانونی جهت یادگیری و پرورش افکار خلاق باشد .
فهرست مطالب
فصل اول... 1
(طرح تحقیق). 1
مقدمه.. 2
بیان مسئله.. 2
اهمیت و ضرورت تحقیق... 3
اهداف، فرضیات و سؤالات تحقیق... 4
اهداف جزئی: خانوادگی ،آموزشی ، سازمانی.... 4
1-شناخت تأثیر خانواده در پرورش خلاقیت دانش آموزان... 5
فرضیات:. 5
1-بنظر می رسدبین خانواده و پرورش خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد.. 5
سؤالات:. 5
1-آیا بین خانواده و پرورش خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد؟.. 5
متغیر های تحقیق:. 5
تعریف واژه ها و اصطلاحات..... 5
مفهوم خلاقیت..... 5
فصل دوم.. 6
ادبیات تحقیق... 6
پیشینه تحقیق :. 7
مفهوم خلاقیت و روند تفکر خلاق :. 8
ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق :. 10
عوامل موثر در خلاقیت و تاثیر آنبر محتوای کتب درسی :. 11
رابطه هوش و خلاقیت :. 12
عواملی که مانع خلاقیت میشوند :. 15
نقش معلم در پرورش خلاقیت :. 15
منابع
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 6437 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
در این پروژه یک دستگاه ارهّ برش که برش آن توسط تیغچه برش است طراحی شده، از جمله نکات مهمی که دراین دستگاه مد نظر گرفته شده شامل موارد ذیل است:
- این دستگاه بدون سه نظام (اسپیندل) باید کار کند.
- دراین دستگاه ابزار ثابت وقطعه کار در حال دوران است.
- قابلیت برش لوله ها با سایز mm800 تا mm2000
- سنتر بودن نوک تیغچه برش وقطعه کار که اگر تیغچه برش بالاتر یا پایینتر از سنتر باشد مشکلاتی را بوجود خواهدآورد.
- این دستگاه در مقایسه بادستگاه برش که با ارهّ برش (صفحه برش) کار می کند دارای مزیتهایی از جمله آلودگیهای زیست محیطی می باشد.
کلمات کلیدی: دستگاه راهّ برش- هیدرولیک – نیوماتیک- تیغچه برش- ریل- لوله- استنر دوران.
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه. 2
فصل اول. 4
معرفی دستگاه برش لوله. 4
1-1-معرفی دستگاه برش لوله که ابزار برش آن صفحه برش می باشد:4
2-1-معرفی دستگاه برش لوله که ابزار برش آن تیغچة برش می باشد:6
فصل دوم. 9
انواع روشهای برش لوله. 9
2-2-لیزر9
3-2- واتر جت.. 15
4-2- وایر کات.. 19
5-2-هوا برش:27
7-2- تیغچه برش... 35
8-2- صفحه برش... 36
9-2- دلیل انتخاب تیغچه برش... 37
1-3- طراحی دستگاه که بدون سه نظام کار کند.38
2-3- ثابت بودن ابزار38
3-3- سنتر بودن ابزارو قطعه کار38
4-3- نحوه سنتر کردن ابزار وقطعه کار در این دستگاه39
5-3- مجموعه ریل (1)40
6-3- مجموعه ریل (2)40
7-3- وظایف جک هیدرونیوماتیکی (1)40
8-3- وظایف جک هیدرونیوماتیکی(2)40
9-3- جک هیدرونیوماتیکی (3)41
10-3- دلیل استفاده از جک هیدرونیوماتیکی.. 41
11-3- شاسی متحرک.. 42
نحوه ی انتخاب تیغچه برش... 43
1-4- مشخصات وانتخاب تیغچه برش:43
2-4- مزایای تیغچه برش HSS. 43
3-4- درجه بندی ابزار های HSS. 44
4-4-هندسه تیز کردن ابزار و زاویة لبه ها44
فصل پنجم. 46
1-5- محاسبه ی نیرو وتوان مربوط به تیغچه برش... 46
2-5- محاسبه نیرویی که از طرف جک عمودی به لوله وارد می شود.47
3-5- محاسبه جک متصل به سیستم ریل اصلی (ریل شماره 2):48
فصل ششم. 51
معرفی استند دوران. 51
2-6 روکش های لاستیکی مربوط به توپی ها:52
خصوصیات روکشهای لاستیکی پلی یورتان:52
منابع
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 5510 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |
امروزه مردم جهان در فکر این هستند که چگونه در مصرف انرژی صرفه جویی کند . در نتیجه به فکر ساخت وسایلی کردند که در این زمینه کاربرد داشتند. که یکی از این وسایل دما سنج کنترلی است.
که این دستگاه بیشتر در سیستم های سرمازا وگرما زا استفاده می شود .که روش کار این دستگاه این چنین است . اگر ما در فصلی باشیم که هوا گرم باشد این دستگاه را طوری تنظیم می کنیم که سیستم سرمازا ما دمایی که ما در دستگاه مشخص کردیم ( به فرض مثال اگر دما 30 درجه سانتی گراد در دما سنج کنترلی تنظیم کرده باشیم و دما محیط به همان اندازه باشد) سیستم سرمازا ما روشن میشود و دمایی علاوه براین در دستگاه تعریف کردیم که اگر دما محیط کاهش پیدا کرد (به فرض مثال اگر دما 20 درجه سانتی گراد در دما سنج کنترلی تنظیم کرده باشیم و دما محیط به همان اندازه باشد) سیستم سرمازا ما خاموش میشود.
پس همین طور که گفته شده است ما علاوه بر این که دما محیط راکاهش می دهیم در مصرف انرژی صرفه جویی می کنیم.
امروزه کشورهای پیشرفته از این دستگاه دراماکن های عمومی وسالن ها و... استفاده می کنند.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول
آشنایی با مدار
مشخصات مدار
شرح کار مدار
فصل دوم
تشریح مدار
شماتیک
پشت فیبر
قطعات مورد نیاز
برنامه نرم افزاری
نتیجه گیری
ضمایم
منابع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 158 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
هدف این پژوهش شناسایی رابطه بین مشارکت اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد خرم اباد می باشد.
روش تحقیق در این پژوهش کمی و پیمایشی بوده که از ابزار پرسشنامة برای گرد اوری اطلاعات استفاده شده است.
نمونه آماری این تحقیق 100 نفر بوده است که به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند.
چارچوب مفهومی(نظری) این تحقیق نظریات اندیشمندان داخلی:پیران غفاری و اندیشمندان خارجی:وبر. بیرو. لیپست.بوزان.ویور و مولار بوده است.
در این تحقیق ارتباط میان متغیرهای مشارکت اجتماعی،سن، جنس، و اعتماد اجتماعی، با احساس امنیت اجتماعی سنجیده شده اند و نتایج حاصله نشان می دهد که بجز رابطه سن و احساس امنیت اجتماعی بین بقیة متغیرها با احساس امنیت اجتماعی رابطه وجود ندارد.
واژه های کلیدی:
امنیت اجتماعی feeling socital security
مشارکت اجتماعی social contentment
اعتماد اجتماعیsocali trust
فهرست مطالب
پیشگفتار. 1
چکیده. 3
فصل اول.. 4
(طرح تحقیق). 4
مقدمه. 5
بیان مسئله. 8
اهمیت و ضرورت تحقیق... 11
اهداف، فرضیات و سؤالات تحقیق... 13
هدف کلی:. 13
اهداف جزئی:. 13
فرضیات:. 13
سؤالات:. 13
متغیر های تحقیق:. 14
تعریف واژه ها و اصطلاحات... 14
مشارکت... 14
امنیت:. 15
عملیاتی نمودن ابعاد امنیت:. 16
فصل دوم.. 18
مبانی نظری... 18
مشارکت:. 19
اندیشمندان داخلی... 19
غفاری:. 19
اندیشمندان خارجی... 20
ماکس وبر:. 20
آلن بیرو:. 21
سی مور مارتین لیپست:. 21
امنیت:. 22
اندیشمندان خارجی... 23
باری بوزان:. 23
آل ویور:. 24
مولار:. 25
پیشینه ی تجربی تحقیق... 27
تحقیقات انجام شده در داخل... 27
تحقیقات انجام شده در خارج.. 30
تحقیقات انجام شده در داخل... 31
تحقیقات انجام شده در خارج.. 33
چار چوب نظری... 34
جدول تقابلی... 36
فصل سوم.. 37
روش تحقیق:. 38
تعریف تحقیق پیمایشی:. 38
تعریف جامعه آماری:. 38
انواع روش های نمونه گیری:. 38
تعریف روش نمونه گیری... 39
روش های آماری(تجزیه-تحلیل). 40
تعریف اعتبار و پا یا بی:. 41
فصل چهارم.. 44
ابزار اندازه گیری.. 44
روش تجزیه و تحلیل آماری... 45
فصل پنجم.. 52
بحث و نتیجه گیری.. 52
مروری بر یافته های اصلی و فرعی... 54
این تحقیق در 5 فصل انجام شده است شامل:54
منابع و مؤاخذ به ترتیب الفبای فارسی 57
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1967 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
آسانسوردستگاهی است دائمی که برای جا به جایی اشخاص یا کالا ، بین طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصی عمل می نماید . دارای کابینی است که ساختار ، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص به سهولت اجازه استفاده می دهد و میان ریلهای منصوبه عمودی با حداکثر انحراف 15 درجه حرکت می کند .
آسانسور وسیله نقلیه عمومی دائمی است که بین ترازهای از قبل تعریف شده حرکت می کند.
آسانسور تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجایی عمودی در جهان است .
آسانسور وسیله نقلیه ای است که کنترل آن به یک سیستم سپرده شده. فرمان دادن به آن به اختیار مسافر است ، اما ایستادن آن در محل مقرر به عهده سیستم است .
آسانسور در داخل محیطی نصب می شود که از سه قسمت تشکیل شده است :
1- موتورخانه : برای برقراری موتور و گیربکس و تابلو کنترل آسانسور و تابلو برق
2- چاه آسانسور : برای نصب درها ، ریلها و همچنین محلی برای حرکت کابین و وزنه
3- چاهک : در پایین ترین قسمت چاه آسانسور ،برای ضربه گیرها و بافرها
موتور گیربکس بعنوان قلب آسانسور و تابلو کنترل بعنوان مغز آسانسور عمل می نماید .
فهرست مطالب
چکیده1
انواع آسانسور. 2
آسانسور خدماتی. 2
آسانسور خودرو بر ساختمان های خصوصی. 2
اجزای اصلی تشکیل دهنده آسانسور. 4
نحوه کار آسانسور. 8
انواع کابل کشی. 8
مقررات و توصیه های ایمنی هنگام استفاده ازآسانسور. 12
مقررات ایمنی سیستم محرکه و ترمز آسانسور :12
مقررات ایمنی ریل های راهنما و وزنه تعادل:13
مقررات ایمنی سیم بکسل ها و ایمنی های مکانیکی (ترمز ایمنی، گاورنر، ضربه گیر):13
PLC. 16
مزایای استفاده از PLC. 16
کاربردهای PLC در صنعت.. 17
ترمینال. 20
SYSTEM SAFE. 21
POWER. 22
گانگ... 23
اندیکاتور. 24
سنسور. 26
موتور. 29
منابع 31
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 819 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
روباتیک، علم مطالعه فن آوری مرتبط با طراحی، ساخت و اصول کلی و کاربرد رباتهاست. روباتیک علم و فن آوری ماشینهای قابل برنامه ریزی، با کاربردهای عمومی می باشد.در این پروژه نیز به گونه ای از رباتی استفاده می شود که دستو عملکرد ربات را از طریق وب و به صورت online دریافت می کند.
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
رباتیک چیست 3
فرق میکرو پروسسور و میکرو کنترلر 5
ساختار میکرو کنترلر 6
تاریخچه میکروکنترلر های PIC 6
زبان برنامه نویسی PIC 7
نحوه برنامه ریزی میکرو 7
آی سی Max232 7
استپر موتور 10
پورت سریال .13
سطوح سیگنال RS232 ..13
USB چیست14
شرح کامل پورتهای سریال و موازی20
منابع: 22
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 122 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
زمینه و هدف : هزینه یابی و تجزیه و تحلیل هزینه ها ، ابزاری مدیریتی است که می تواند مدیران را در دستیابی به داده های بایسته برای تصمیم گیری های آگاهانه تر در رابطه با سرمایه گذاری برای اقدامات و زیر ساختارها یاری دهد . هدف این مطالعه محاسبه بهای تمام شده خدمات رادیولوژی بیمارستان بهبودی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سال 1391 بوده است .
مواد و روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع مطالعات کاربردی است که به صورت مقطعی و گذشته نگر اجرا شده است . داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه با مسئولین بیمارستان و واحدهای ذیربط ، مشاهده فعالیت های بخش رادیولوژی و بررسی مدارک و دفاتر موجود در بخش و واحدهای اداری و پشتیبانی جمع آوری گردید . سپس ، قیمت تمام شده بخش رادیولوژی با استفاده از رویکرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت و با به کارگیری نرم افزار Excell محاسبه شد .
یافته ها : بررسی های انجام شده نشان می دهد که کل هزینه ها و درآمد اختصاصی بخش ، به ترتیب ، مبلغ 30481370840 ریال و 29353982219 ریال است هزینه واحد خدمت بخش رادیولوژی نیز 1469973.51 ریال محاسبه شده است .
نتیجه گیری : بر اساس یافته های پژوهش می توان از طریق بهبود عملکرد ، به خصوص اصلاح اقدامات مدیریت منابع انسانی و نیز استانداردسازی مصرف به منظور کاهش هزینه های مصرفی ، قیمت تمام شده خدمات را کاهش داد .
واژه های کلیدی : قیمت تمام شده ، هزینه یابی بر مبنای فعالیت ، رادیولوژی ، بیمارستان .
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
سوابق پژوهش
قلمرو پژوهش
سوال پژوهش
یافته ها
نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
*مقاله درمورد محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران*
یکی از موارد مهم قابل بحث در جامعه امروزی ارتباط تحصیلات با درآمد است که اقتصاددانان از آن بـه عـنوان بُعد خـرد سرمایه انسانی یاد میکنند ( بُعد کلان آن نقش تحصیلات در رشد اقتصادی است) . براین اساس از ابزار متداول و مرسوم برای تخمین چنین رابطهای یعنی توابع درآمدی استفاده شد. این توابع که اولین بار توسط مینسر مورد توجه قرار گرفت اثر تحصیلات و تجربه کاری را بر درآمد شاغلین نشان می دهد. این مقاله نیز که حاصل یک کار پژوهشی تحت همین نام[1] می باشد به برآورد تأثیر چند متغیر که همگی نشاندهنده سرمایه انسانی هستند بر روی درآمد پرداخته است. علاوه بر نتایج جزیی (شامل جنس، مکان زندگی، محل اشتغال و …) که در مقاله آورده شدهاند، نتیجه کلی این بود که تأثیر تحصیلات و تجربه بر درآمد افرادِ با تحصیلات و تجربه بالا نسبت به افراد با تحصیلات و تجربه کمتر، بصورت فزاینده می باشد. یعنی رابطه عکس بین تحصیلات و تجربه ( که به نوعی تعیین کننده سرمایه انسانی هستند) با درآمد وجود ندارد.
لغات کلیدی: سرمایه انسانی، توابع درآمدی، نرخ بازده آموزش، توابع درآمدی سرمایه انسانی.
Key Words: Human Capital, Earning Functions, Education Rate of Return, Human Capital Earning Functions (HCEF)
سؤالاتی که امروزه برای افراد جامعه بویژه جوانان درسن کار وبخصوص جویای کار مطرح است اینست که آیا دنبال آموزش بیشترباشند و یا سعی کنند جذب بازارکار شوند. ویا اینکه تلاش کنند جذب بخش خصوصی شوند و یا دولتی و ……. .
درحقیقت آنها بدنبال کسب درآمد بیشتردرطول دوره کاری خود میباشند وبنابراین باید بررسی شود که چه عواملی براین درآمدها مؤثراست و یا اینکه ساختار درآمدهای کاری (دستمزدها) چگونه است؟
برای تحلیل عوامل مؤثر بردرآمدهای کاری از ابزار مرسوم ومتداول و درعین حال مهم «توابع درآمدی» (Earning Function) استفاده میشود. دراین توابع عوامل مهم مؤثر بردرآمدها موردبحث و تجزیه وتحلیل قرارخواهند گرفت وازآن جمله است آموزش و تجربه که درادبیات امروزی رشد اقتصادی و توابع درآمدی ازآنها بهعنوان سرمایه انسانی یاد میشود.
ازآنجا که یکی ازعوامل بسیارتأثیرگذار درتحلیلهای سرمایهگذاری آموزشی، سرمایه انسانی میباشد لذا اندک صحبتی ازسرمایه انسانی نیز ضروری بهنظر میرسد.
سرمایه انسانی که عبارتست از نهادینه شدن دانش درانسان و همچنین ابعاد مختلفی نظیر آموزش، بهداشت، تجربه و… را دربرمیگیرد از دو بُعد قابل بررسی است. نقش سرمایه انسانی دررشد اقتصادی بُعد کلان آن میباشد. دربازده خصوصی آموزش (بُعدخرد)، جنبه درآمدی مورد بحث قرار میگیرد و دراین موارد از توابع درآمدی که ابزار متداول این بررسی میباشد، استفاده میکنند. درحقیقت توابع درآمدی یک ابزار ساده و درعین حال انعطافپذیر برای تحلیل سرمایهگذاری در آموزش میباشد.
برخلاف کارهای انجام شده توسط شولتز، دنیسون و گریلیچز که تئوری سرمایه انسانی را در بهرهوری و رشد اقتصادی بکار بردند (بُعد کلان)، افرادی نظیر ژاکوب مینسر، گری بکر و پیروانش یک تئوری عمومی ارائه دادند که تمرکزش برارتباط بین سرمایه انسانی و درآمد نیروی کاربود (بُعد خرد).
مینسر و بکر طی بیست سال هزینه های قابل ملاحظه سرمایهگذاری برفرد را معلوم کردند (شامل هزینه زمان)، سرمایهگذاریهای مدرسه ای و بعدازمدرسه ای را تحلیل کردند، قوانین بهینه یابی انتخاب اینچنین سرمایهگذاری را فرمولبندی کرده و نهایتاً ارتباط بین دستمزدها و شقوق متفاوت سن، شغل (حرفه) و آموزش را تخمین زدند که درحقیقت جنبه مهم مورد بحث این مقاله نیز انجام این تخمین وتحلیل آن میباشد.
توابع درآمدی:
ارتباط بین آموزش و دستمزد یکی ازمهمترین مطالعات دراقتصاد کار میباشد. محققین از دهة 1970 بین دستیابی به آموزش و دستمزد ارتباط مثبت ومحکمی درکشورهای متفاوت پیدا کردند. نقطه شروع بیشتراین تحقیقات به فرمولبندی مینسر (Mincer 1974) برمیگردد که درآن سرمایه انسانی نقش اصلی را بازی میکند توابع درآمدی ابزار اصلی این تحلیل میباشد.[2]
ازآنجائیکه هردو سرمایه انسانی و فیزیکی درگیرهزینهها و درآمدهای محتمل آینده میشود، ممکن است یک تقارن و تناسبی بین این دومفهوم بوجود آید. درحقیقت سرمایه انسانی تخمینی از توانایی یک شخص درایجاد درآمد کاری است.
تخمینهای سرمایه انسانی دراقتصاد برای تعیین پویایی درآمدهای ناشی از اشتغال (توابع درآمدی)، تحلیل توزیع درآمد، بررسی رشد اقتصادی و اندازهگیری هزینههای اجتماعی مهاجرت بکار برده میشوند. اما علیرغم تعریف گسترده و مشخص، دربیشترمطالعات تجربی سرمایه انسانی منحصراً بوسیله سطح آموزش تخمین زده میشود. مشکل اساسی دراین بحثها اندازهگیری سرمایه انسانی و اجزاء متشکلّه آن است. موارد مهم و قابل استفاده از توابع درآمدی یکی از تحلیل نرخ بازده تحصیلات و دیگری در تحلیل توزیع درآمد میباشد، و چون با بحث اصلی مقاله ارتباط چندانی ندارد از توضیح آنها خودداری میکنیم.
عوامل مؤثر دردرآمدهای فردی:
چه عواملی درتعیین درآمدهای شخصی مؤثراست؟ آیا تواناییهای ذاتی بیشتراست یا تحصیلات بالاتر نیز به درآمدهای بیشتر میانجامد. جواب سؤالاتی ازاین قبیل درچارچوب «توابع درآمدی» تجلی پیدا میکند. و این توابع قصد دارند تا ارتباط تنگاتنگی را که بین سطح درآمد افراد و متغیرهایی نظیر تحصیلات، تجربه، توانایی فردی، موقعیت اجتماعی ـ اقتصادی وجود دارد را نشان دهند.
[1] - طرح پژوهشی «محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران» در مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی انجام یافته که بدینوسیله از جناب آقای دکتر محمود قاضی طباطبایی مشاور محترم طرح و سایر همکاران تشکر و قدردانی میگردد.
[2] - Blaug, Mark, “Aview on Human Capital”, Journal of Economic literature, 1996
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
*مقاله درمورد مالیات بر ارزش افزوده*
به اعتقاد آدام اسمیت نظریه پرداز مکتب کلاسیکها معقولترین انواع مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد که از بهره مالکان، سود و مزد فاش می شود. و بدین ترتیب اصل سهل الوصول بودن ، اصل عدالت، اصل شفافیت، اصل کارآیی، صرفه جویی و ... که از اصول یک سیستم مارآمد مالیاتی می باشد فراهم می آورد.
-مفهوم و روشهای اعمال مالیات بر ارزش افزوده
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) یک نوع مالیات غیر مستقیم بر مصرف و فروش داخلی کالاها و خدمات است. این نوع مالیات، مالیات چند مرحله ای می باشد که در هر مرحله بر اساس ارزش افزوده ایجاد شده میزان مالیات محاسبه و اخذ می گردد.
روشهای مالیات بر ارزش افزوده عبارتند از:
الف)روش تجمعی
ب)روش تفریقی
در روش تجمعی از حاصل جمع عواید نهادهای تولید یعنی دستمزد، اجاره، سود بانکی، سود بنگاه و... محاسبه می شود در حالی که در روش تفریقی از رابطه زیر محاسبه می شود.
ارزش افزوده تفریقی=ارزش کل معاملات- ارزش معاملات واسطه ای
و روشهای دوگانه ذکر شده به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم اعمال می گردد و در شیوه مستقیم کل ارزش افزوده در هر مرحله محاسبه و مبنای مالیات قرار می گیرد و در روش غیر مستقیم اجزاء تولید کننده ارزش افزوده مبنا قرار می گیرد. که به این اساس چهار شیوه کلی اعمال مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد
1-روش تجمعی مستقیم. 2-روش تجمعی غیر مستقیم. 3-روش تفریقی مستقیم
4-روش تفریقی غیر مستقیم.
در وضعیت موجود در ایران نظام مالیاتی بصورت اعم و مالیانهای غیر مستقیم به صورت اخص از کارآیی لازم برخوردار نمی باشد و درصد بالایی از مالیاتهای غیر مستقیم اخذ شده از نفت و فرآورده های نفتی می باشد در صورتی که شرکت نفت دولتی بوده و قیمت گذاری محصولات آن توسط دولت صورت می گیرد از طرفی بخش های خدماتی مخصوصا تجارت که رشد چشم گیری داشته است از پرداخت مالیات خودداری و بخشهای صنعت با توجه به مولد بودن آن و عدم کارآیی لازم در رقابت در سطح جهانی مالیاتهای متعددی پرداخت می نماید. بنابراین جاشیه سود در فعالیتهای خدماتی بالاتر از بخشهای صنعت می باشد که این امر رشد نزولی سرمایهگذاری در این بخش را فراهم آورده است.
با این وصف به نظر می رسد که طراحی و اجرا یک نظام مالیاتی جامع نظیر مالیات بر ارزش افزوده می تواند مؤثر واقع شود و مزایایی داشته باشد که این مزایا بصورت خلاصه عبارتند از عدالت مالیاتی، رفع نارسائیها در سازمان مالیاتی، تشویق صادرات، تشویق سرمایه گذاری و ایجاد تعادل بخشی در تولید ناخالص داخلی.
قدر مسلم روش مالیات بر ارزش افزوده با توجه به جدید بودن و گسترده بودن پایههای مالیاتی نیاز به برنامه ریزی داشته و می بایستی از طریق آموزش کارکنان، بهره گیری از سیستم کامپیوتری و یکپارچه نمودن اطلاعات مالیاتی، طبقه بندی فعالیتهای اقتصادی و اطلاع رسانی از پیش شرطهای موفقیت مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما می باشد.
نقد مقاله:
از مشخصات عمده کشورهای در حال توسعه اقتصادی بیمار و عدم کارآیی نظام مالیاتی این کشورها می باشد و دولتها مالیات را صرفا منبعی درآمدی جهت تأمین هزینه ها تلقی می نمایند در حالی که در هر کشوری ترکیب و نرخ و شیوه وصول مالیاتها مهمترین ابزار سیاستهای مالی می باشد. یکی از عوامل مهم و غیر قایل انکار در ناکار آمدی نظام مالیاتی کشور ما ساختار و فعالیت شرکتهای دولتی می باشد که با برخورداری از امکانات و بودجه زیاد در بازارهای انحصاری و حجم عظیم فعالیت مالیات ناچیزی می پردازند لذا به نظر می رسد که اگر ساختار اقتصادی کشور نظیر فعالیتهای موجود شرکتهای دولتی، عدم گسترش خصوصی سازی به معنای واقعی و وجود بنیادها و سازمانهایی که از امکانات اقتصادی و دانشهای اقتصادی استفاده می نمایند و از پرداخت مالیات معاف می باشند... اصلاح نگردد روش مالیات بر ارزش افزوده نیز کارآیی لازم را نخواهد داشت.
دسته بندی | خدماتی و آموزشی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 72 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
*طرح کسب وکار راهاندازی کارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک*
عنوان |
صفحه |
فصل اول- مشخصات ارائهدهندگان طرح و مدارک فنی و سوابق کاری مربوطه |
|
فصل دوم- روشهای استحکام خاک و تزریق دوغاب و تجهیزات مربطه |
|
- پیشگفتار فنی |
|
- درباره ریزشمعها (میلر و پایل) در پایدارسازی بسترها |
|
- تعریف کلی، فواید، کاربرد و مراحل اجرا |
|
- معرفی تجهیزات و ماشینآلات مورد نیاز برای اجرای میار و پایل |
|
- درباره روش میخکوبی (Nailting) در پایدارسازی دیوارها |
|
- تعریف کلی، فواید، کاربرد و مراحل اجرا |
|
- معرفی تجهیزات و ماشینآلات مورد نیاز برای اجرای عملیات Nailing |
|
- تزریق سیمان بدون استفاده از اجزای فلزی |
|
- تزریق تحکیمی |
|
- تزریق آببندی |
|
- تزریق تماسی |
|
فصل سوم- عنوان تشریح طرح کسب و کار |
|
- عنوان |
|
- بیانابزاروتجهیزاتیکه در حوزهتعریف طرحبود و امکانساخت یا ارائه خدماتشان وجود دارد |
|
عنوان |
صفحه |
شرح دستگاهها و خدمات هدفگذاری شده |
|
- در پیرامون دستگاه تولیدی اول پاورپک |
|
- مزایا |
|
- مشخصات فنی |
|
- شرح اجزاء و نحوه عملکرد دستگاه نمونه اول پاورپک |
|
- تصاویر دستگاه ساخته شده |
|
- در پیرامون دستگاه تولیدی نمونه اول شمعکوب |
|
- مزایای انتصاری دستگاه شمعکوب ساخته شده |
|
- مشخصات فنی |
|
- شرح اجزاء و نحوه عملکرد دستگاه شمعکوب |
|
- تصاویر دستگاه ساخته شده |
|
- فصل چهارم- برنامه اجرایی |
|
- استراتژی کلی جهت تحقق اهداف و اجرای طرح |
|
- پیرامون لزوم تسریع در اجرای سفارشات دستگاهها |
|
- برنامه اجرایی سال اول شروع طرح |
|
- کارگاه |
|
- ابزار و تجهیزات متناسب با برنامه یکساله اول |
|
عنوان |
صفحه |
- نیروی انسانی مورد نیاز |
|
- تمهیدات اندیشیده شده برای تبلیغ و بازاریابی |
|
- تمهیدات اندیشیده شده برای خرید سریع و اقتصادی مواد اولیه و دور زدن واسطهها |
|
- جدول مراکز شناسایی شده برای خرید سریع و اقتصادی مواد اولیه مورد نیاز |
|
- دریافت خدمات از سایر مشاغل |
|
- فرایند تولید |
|
فصل پنجم- تحلیل بازار |
|
- چشمانداز آینده |
|
- پیشبینی فروش سال اول |
|
- سایر تولیدکنندگان |
|
- بررسی جنبه ریسکپذیری طرح |
|
فصل ششم- بررسی جنبههای مالی و اقتصادی طرح |
|
فصل هفتم- تجزیه و تحلیل و نتیجهگیری |
|
فصــل اول
مشخصات ارائهدهندگان طرح و مدارک فنی و سوابق کاری مربوطه
- مشخصات تحصیلی و فنی ارائهدهندگان طرح
- صورت مدارک فنی
- سابقه کاری
- تصویر مدارک فنی و حرفهای
مشخصات فردی و تحصیل و فنی
نام و نام خانوادگی ارائهدهندگان: 1- علی نعمتی 2- ناصر نعمتی
1- علی نعمتی شیزری
فرزند قدرتاله، شماره شناسنامه 3338، متولد: 1351 تهران، تحصیلات: دیپلم ماشینافزار، کدملی: 1-589611-005.
- دوره 18 ماهه ایران و آلمان در رشته مکانیک صنایع
- کارت مربیگری مکانیک صنایع از اداره کل فنی و حرفهای کرج
- مدرک نقشهکشی صنعتی درجه دو
- مدرک فرزکاری درجه دو
- نیروی فنی معاونت سابق خدمات فنی شرکت ایرانخودرو به مدت 4 سال با زمینه فعالیت آهنگری، ساخت سازههای فلزی، نصب و راهاندازی خطوط تولید
- نیروی فنی در شرکت نوفنی (فعال در امر استحکام خاک) به مدت چهار سال با زمینه فعالیت مکانیک ماشینآلات، ساخت ماشینآلات، برق صنعتی، کار اجرایی در کارگاههای استحکام خاک در نقاط مختلف کشور و سرپرستی کارگاه اجرایی
2- برنامه نعمتی شیزری
فرزند: قدرتاله، شماره شناسنامه: 1182، متولد: 1353 تهران، تحصیلات: دیپلمه ریاضی و فیزیک، دیپلمه ماشینافزار، فوق دیپلم قابسازی، کد ملی: 1-062785-007.
- فوق دیپلم قالبسازی از مرکز آموزش انقلاب اسلامی
- دوره 18 ماهه ایران و آلمان در رشته ماشینافزار- فرز تخصصی
- دوره برنامهنویسی ماشینهای CNC در دانشگاه علم و صنعت
- دوره اپراتوری ماشینهای CNC در دانشگاه علم و صنعت
1- شرکت باهر خودرو و (سازنده سگ دست پراید) به مدت 2 ماه.
2- شرکت محور خودرو به عنوان اپراتور تراشی CNC و سنگ محور به مدت سه ماه
3- صنایع کودک گیاهی به عنوان اپراتور فرز CNC واحد قالبسازی به مدت 9 ماه.
4- شرکت قالبهای پیشرفته ایرانخودرو با زمین فعالیت فرزکاری، تراشکاری، برنامهنویسی و اپراتوری وایراکات، CMM و بازرسی کنترل حین ساخت به مدت چهار سال.